Miten erotutte kilpailijoistanne? Mitkä ovat teidän markkinointinne supervoimat? Kilpailija-analyysissa asetetaan teidän kiinnostavimmat kilpailijanne suurennuslasin alle. Pöllitään parhaat ideat ja vältetään pahimmat kompastuskivet. Ennen kaikkea tunnistetaan teidän kilpailuvalttinne kohderyhmän huomiosta taistellessa!
Tutkimus auttaa löytämään keinot erottua kilpailijoista ja tunnistaa erilaisia tapoja kiinnittää kohderyhmän huomio. Tarkasteluun valitaan yhdessä sovitut 3-4 olennaista, saman kohderyhmän ajasta ja huomiosta kilpailevaa toimijaa. Kilpailija-analyysissa voidaan painottaa toivottuja näkökulmia ja tarkastella markkinointia eri kulmista.
Lopputuotos:
- ehdotus supervoimista, eli markkinoinnin erottautumiskeinoista
- kiteytys tehdyistä havainnoista.