someaamupala_syyskuu

Tehokas somen käyttö puhutti Tampereen #someaamupalalla

Syksyn ensimmäinen Tampereen #someaamupala herkuteltiin tänään Scandicin Piazza Foodfactoryssä. Paikalle saapui iloinen joukkio eri alojen ammattilaisia, kiitos vielä kaikille osallistujille!


Keskustelimme tämän kertaisella #someaamupalalla siitä, miten yritys voi tehostaa somen käyttöä ja saada tuloksia aikaan. Etenimme tuttuun tapaan keskustelussa väittämien kautta:


1. Somea ei voi tehdä ilman some-strategiaa
Moni #someaamupalan osallistujista koki, että some-strategian on ehdottoman hyvä olla olemassa, mutta myös spontaaneille julkaisuille tulee jättää aikaa ja tilaa. Tärkeäksi koettiin myös se, että some-strategiaa tulisi päivittää aika ajoin, sillä some-maailma muuttuu jatkuvasti.

2. Yrityksen sisällöistä ainoastaan ne, jotka on firman sisällä tehtyjä, ovat aitoja
”Ei!”, huudahti eräs heti väittämän lausumisen jälkeen. Monella osallistujalla oli nimenomaan positiivisia kokemuksia asiakkaiden tekemistä sisällöistä, kuten Instagram-kuvista tai blogipostauksista. Asiakkaan tekemä suosittelu koetaan usein uskottavampana kuin yrityksen oma sana.

3. Some vie aikaa “oikeilta töiltä”
Jotkut yritykset ajattelevat edelleen, että some olisi ”pakollinen paha”, jota tehdään ikään kuin oman työn ohessa. #someaamupalan osallistujat kokivat, että somen päivittäminen tulisi olla luonnollinen osa työpäivää. Keskustelimme myös somen mahdollisuuksista asiakaspalvelukanavana. Somesta on tullut yhtä relevantti asiakaspalvelukanava kuin puheluista ja sähköposteistakin, ja usein asiakas saakin vastauksen somesta nopeammin kuin puhelinlankoja pitkin.

4. Somea pitää tehdä spontaanisti, ajastetut julkaisut eivät toimi ja sisältökalenteri on turha
Useat osallistujista olivat kokeilleet sisältökalenterin käyttöä, mutta monilla kalenterin päivittämistä ei oltu välttämättä saatu osaksi rutiineja. Tulimme siihen tulokseen, että sisältökalenterin tulee olla yrityksen näköinen ja sen muotoinen, että sen käyttö tuntuu miellyttävältä. Kun sisältökalenteri on kunnossa, on sekä spontaanien että ajastettujen julkaisu helppoa ja tehokasta.

 

Juttua olisi jälleen riittänyt toiseksikin tunniksi. Mutta eipä hätää, seuraava #someaamupala nautitaan marraskuussa Tampereella ja joulukuussa Helsingissä. Sitä ennen tsekkaa Hehku Visualin Johannan upeat muistiinpanot ja jaa ajatuksiasi somessa hashtagilla #someaamupala.

 

Ensi kertaan!
Annukka

someaamupala_syyskuu_tre

14.9.2016

Hurja Media Oy | Y-tunnus: 2661687-4

Top