Seele Taru Some-akatemia

Saako kivijalkaliike asiakkaita somesta?

Ei siellä somessa kauppaa tehdä kuitenkaan! Tärkeämpää on palvella huolella niitä asiakkaita, jotka tulevat liikkeeseen tai soittavat. Turhaa ajanhukkaa!

Edelleen silloin tällöin kuulee epäilyksiä siitä, että läsnäolo somessa ei näy liikkeessä mitenkään. Jos näin on, niin silloin on syytä ottaa oma some-preesens tiukkaan syyniin. Onko kohderyhmäsi oikea, puhutteletko heitä oikealla tavalla, onko tavoittavien, sitouttavien ja aktivoivien sisältöjen määrä tasapainossa? Toki tulosten näkyminen ja se miten nopeasti niitä saadaan, riippuu paljolti myös liiketoiminnasta.

Nyt Some-akatemian myötä on ollut mahtavaa saada asiakkailta palautetta siitä, että some-aktiivisuus palkitsee nopealla syklillä ja näkyy liikkeen lattialiikenteessä. Ihastuttavan Seelen yrittäjä Taru kertoo, että parhaimmillaan some toimii silloin, kun asiakas astuu sisään liikkeeseen etsien tiettyä tuotetta, jonka on bongannut some-päivityksestä. Tämäkin on asia, jota omia some-sisältöjä pohtiessa kannattaa miettiä. Miten tuotteesi näkyvät somessa? Harvemmin pelkkä tuotteiden ympärille rakennettu sisältö toimii, mutta välillä niiden esille tuominen unohtuu kokonaan. Värivaihtoehdot, uutuudet, kuukauden suosituimmat tuotteet, kauppiaan omat suosikit, tarinat tuotteiden takana… Tapoja on monia.

Aiheita ja teemoja on turha lähteä hakemaan liian kaukaa. Some on parhaimmillaan aitoa, yrityksen näköistä ja puhuttelevaa. Jos Instagramin päivittäminen tai Facebook-viesteihin vastaaminen koetaan taakaksi, se usein näkyy. Tärkeää on löytää itselleen sopiva tapa ja rytmi. Tarun kohdalla some on tullut osaksi arkirutiineja Some-akatemian myötä ja etenkin aktiivisuus ja vuorovaikutus asiakkaiden kanssa on lisääntynyt.

Somella on tärkeä rooli nykyisten asiakkaiden palvelemisessa ja sitouttamisessa, mutta sillä on oma paikkansa myös uusien asiakkaiden löytämisessä. Kuten Seelen Tarukin on huomannut, niin some on erinomainen kanava tehdä etenkin kivijalkaliikettä ja sen henkilökuntaa helposti lähestyttävämmäksi. Kun asiakkaalla on jokin käsitys siitä miltä liike näyttää, mitä tuotteita hän sieltä löytää ja millainen tyyppi tiskin takaa löytyy, on siihen työmatkan varrelle osuvaan putiikkiin poikkeaminen paljon helpompaa.

Tsekkaa videolta Tarun fiilikset Some-akatemiasta kokonaisuudessaan. Viimeiset paikat syyskuussa alkavaan Some-akatemiaan ovat vielä jaossa, joten jos innostuit, niin hakemusta tulemaan: hurjamedia.fi/some-akatemia

Vilma

27.7.2016

Hurja Media Oy | Y-tunnus: 2661687-4

Top