Processed with VSCO with a6 preset

Miksi en ole vielä siirtänyt toimistoani Välimerelle?

Sosiaalisen median sisällöntuottajan työ ei vaadi kovinkaan ihmeellisiä fasiliteetteja. Tietokoneella ja internet-yhteydellä pääsen jo pitkälle. Periaatteessa sillä missä työni teen ei pitäisi olla suurtakaan merkitystä.

Olen Hurja Medialla työskennellyt monipuolisesti erilaisissa lokaatioissa. Esimerkiksi erään asiakkaamme kanssa olemme sopineet, että teen töitä heidän tiloissaan viikoittain yhden iltapäivän ajan. Enkä ole ainoa meistä Hurjista joka tuottaa sisältöjä asiakkaan luona.

Läsnäolomme asiakkaan tiloissa on yksi monista tavoistamme tehdä yhteistyötä ja luoda lisäarvo asiakkaillemme. Osalle asiakkaistamme on nimittäin mielekästä ja merkityksellistä, että teemme töitä heidän tiloissaan. Toisaalta teemme Hurja Mediassa töitä esimerkiksi kansainvälisille asiakkaille, jolloin asiakkaan luona läsnäolo on mahdotonta. Some-asiantuntijan työhön kuuluu, ettei työni jäljestä näe olenko tehnyt sisällöt asiakkaani tiloissa vai joissain muualla.

Mutta mitä etuja siitä on, että teen sisältöjä asiakkaan luona? Periaatteessa voisin tehdä töitä vaikka Aurinkorannikolta käsin meren aaltoja kuunnellen kunhan se somettamiseen vaadittava internet-yhteys on kunnossa.

 

Tiedän sen mitä asiakkaani tietävät

Työskennellessäni asiakkaani tiloissa viikoittain kuulen väistämättäkin uusimmat jutut heti tuoreeltaan. Näin olen jatkuvasti tietoinen siitä, mitä asiakkaani arkeen kuuluu, millaisia asiakkaita asiakkaillani on ja millaisia uudistuksia on luvassa. Tällöin pääsen ripeästi vastaamaan asiakkaan tarpeisiin.

Paikan päällä pääsen myös havainnoimaan tavallaan ulkopuolisin silmin yksityiskohtia asiakkaastani. Näiden havaintojen pohjalta pystyn tekemään asiakkaillemme heidän asiakkaitaan kiinnostavia some-sisältöjä.

 

Tiedän keitä asiakkaani ovat

Jos työhöni ei kuuluisi fyysisesti asiakkaani tiloissa työskentely, en tuntisi heidän henkilökunnastaan juuri ketään. Tämä malli mahdollistaa minun tutustua heistä jokaiseen ja pikkuhiljaa hekin ovat tutustuneet minuun.

Mitä tutummiksi tulemme toisillemme, sitä avoimemmat ovat välimme. Saan asiakkaani työntekijöiltä usein hyviä ideoita some-sisältöjen aiheiksi. Tällöin sosiaalisesta mediasta tulee koko henkilöstön näköistä. Nämä hienot ideat saattaisivat jäädä minulle välittämättä mikäli olisi asiakkaani arjessa ulkopuolinen hahmo.

 

Asiakkaani tietävät minun olevan yksi heistä

Työskennellessäni asiakkaallani minusta tulee yksi heidän työntekijöistään. Meistä Hurjista on luontevaa tarjota palvelua, jossa emme ole ulkopuolisia konsultteja vaan firman omia somesta vastaavia työntekijöitä, jotka ovat sisällä yrityksen arjessa.

Läsnäoloni tekee somesta koko henkilökunnalle näkyvän. Kun oman työpäivän keskellä vastaa yrityksen somettajan erikoisiin kysymyksiin, sitoutuu samalla yrityksen someen ja näkee somen osana yritystä.

Vaikka näin syksyn sateiden aikaan sitä mielellään siirtäisi työpisteensä Välimerelle, on täällä Helsingissä työskentelyssä omat positiiviset puolensa. Kun pääsen syyssateesta asiakkaan luokse ja minut vastaanottaa innokas, lämminhenkinen porukka jolla on uusia ideoita minulle työstettäväksi, ymmärrän jälleen kerran miten juuri ihmiset tekevät markkinoinnista ja viestinnästä niin mukavaa työtä. Ja loppupeleissä sosiaalinen media on nimenomaan sosiaalista, ja siksi teen mielelläni sosiaalista mediaa sosiaalisessa ympäristössä.

 

Aurinkoisin terveisin

Nana

31.10.2016

Hurja Media Oy | Y-tunnus: 2661687-4

Top