OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hurja luovuuspäivä

Sosiaalinen media elää jatkuvasti ja saadakseen kaiken irti siitä, on tiedettävä mitä somen maailmassa on meneillään. Varmasti jokainen somen parissa aikaansa viettävä tietää, että isojakin muutoksia voi tapahtua yhdessä yössä ja välillä suunnitelmat on laitettava kertaheitolla uusiksi.

Tämä tarkoittaa meidän työssämme sitä, että suinkaan kaikki työaikamme ei kulu projektien ja asiakkaiden parissa vaan jokaisesta viikosta on varattava siivu sille, että päivitämme tietojamme. Toki työmme on pitkälti somessa, jolloin uudistuksia ja muutoksia ei tarvitse kovin kaukaa lähteä etsimään. Pääsemme myös testaamaan niiden vaikutuksia ja mahdollisuuksia helposti heti käytännössä.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Monesti asiakkaidemme kanssa jutellessa on käynyt ilmi, että somen hektisyys ja muutosten määrä on se, joka aiheuttaa isoimpia haasteita yritysten omassa somessa. Vaikka aikaa ja halua sisällöntuotantoon olisikin, niin työviikot eivät taivu siihen, että kerkeäisi selvittää mitä Facebook-algoritmin muutos tai Instagram live tarkoittavat juuri meille ja miten se pitäisi ottaa huomioon. Meidän päivitetyt ja ajantasalla olevat tiedot ovat kuitenkin aina asiakkaidemme käytettävissä. Asiakkaamme voivat keskittyä siihen, mikä on tärkeintä ja me kerromme, kun jotain reagoimisen arvoista tapahtuu.

Jokaisella Hurjalla on hieman erilaiset painotukset osaamisten ja kiinnostuksen kohteiden myötä, joten äärimmäisen tärkeää on myös tietojen ja ajatusten vaihto keskenämme. Tämä tapahtuu luonnostaan päivän mittaan ja yhteisten projektien parissa työskennellessä, mutta varmistaaksemme, että tieto kulkee, sille on lisäksi varattu jokaisen kalenterista säännöllisesti aikaa. Viikoittain pienempi hetki, kvartaaleittain vähän isompi hetki.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Koska jokainen meistä vetää myös valmennuksia, niin oman firman kesken pidettävät koulutukset ovat äärimmäisen tärkeitä hetkiä paitsi tiedon siirtymisen kannalta niin esiintymis- ja valmennusosaamisen kasvattamiseksi. Meidän omaa jengiä kriittisempää yleisöä tuskin onkaan ja samalla saa suoran palautteen siitä, mitä kehitettävää omassa valmentamisessa on. Tietoa haetaan tietysti myös firman ulkopuolelta, seminaareista, tapahtumista ja koulutuksista.

Viimeisimpänä tutustuimme koko firman voimin viime viikolla ääneen, kuvaan ja videoon. Annukka on Hurjan visuaalinen silmä ja tällä kertaa päivitimme osaamistamme ja herättelimme ajatteluamme Hurjan luovuuspäivän merkeissä. Aloitimme aamun Stefan Svanfeldtin parin tunnin infopläjäyksellä siitä, mitä videokuvaamisessa täytyy ottaa huomioon. Jokainen meistä on kuvannut paljon ja osa vielä enemmän, mutta kuten aina, uusia oivalluksia syntyi valtavasti. Tiedätkö sinä, mikä on esimerkiksi se piste, johon katsojan silmät osuvat yleensä ensimmäisenä? Tai mitä kuvattavan asemoinnilla voidaan viestiä?

IMG_2719

Iltapäivällä pääsimme harjaannuttamaan luovuutta ihan käytännössä, kun Annukka veti meille smoothie bowl -workshopin. Pienet jutut ovat niitä, joilla opimme myös toisistamme, toisillemme tärkeistä asioista ja harrastuksista. Tuotokset toki kuvattiin ja kuvien ottamisessa hyödynnettiin aiemmin päivällä opittuja taitoja.

Olisi kiva kuulla, miten teillä pidetään yllä koko porukan osaamista? Entä hyvää fiilistä ja tiimihenkeä? Oletteko pitäneet nämä kaksi juttua erillään vai hoidatteko homman samaan tyyliin kuin me?

Kivaa viikkoa!

Vilma

21.2.2017

Hurja Media Oy | Y-tunnus: 2661687-4

Top