674x300 px Nana nojatuolissa2 (1)

Analytiikasta nauttiva some-valmentaja liittyy Hurjan tiimiin

 

Hurjan tiimiin on liittynyt jälleen uusi Hurja Tekijä eli minä, Nana Norman. Hyppäsin Hurjan remmiin elokuun lopussa ja työpisteeni löytyy täältä MOWista Helsingistä.

Meitä sosiaalisen median asiantuntijoita tulee monista suunnista. Suurinta osaa meistä yhdistää se, että olemme kartuttaneet some-kokemusta pääasiassa työmme kautta. Itse olen valmistunut Turun yliopiston digitaalisen kulttuurin pääaineesta, jossa myös tutkitaan somea. Viimeisimmän puolentoista vuoden ajan olen työskennellyt erään Suomen suurimman kulttuuri-, viihde- ja urheilutapahtumien lipunmyyjän palveluksessa some-asiantuntijana.

Jokainen tapahtuma-alalla työskennellyt tietää, että siellä tilanteet muuttuvat nopeasti ja aikatauluja muokataan lennosta. Ketteryys sekä taito omaksua nopeasti uusia asioita ovat tapahtumapuolen tekijöiden tärkeimpiä ominaisuuksia. Olen siis tottunut työskentelemään vauhdikkaissa projekteissa enkä pelästy pienistä. Hektisessä, jatkuvassa murroksessa olevassa some-maailmassa nämä opit ovat olleet itselleni kullanarvoisia.

Alun perin kiinnostuin somesta sisällöntuotannon vuoksi. Pidän tärkeänä sitä, että pääsen työssäni tarjoamaan ihmisille kiinnostavia, informatiivisia ja ilahduttavia sisältöjä. Olen asiakaslähtöinen tekijä. Mietin aina ensimmäisenä, mitä lisäarvoa tämä sisältö tuo asiakkaille ja miten sen saa muokattua heidän kohderyhmäänsä kiinnostavaan muotoon.

Somen parissa työskennellessäni olen kiinnostunut entistä enemmän analytiikasta. Analytiikan merkitys korostuu, kun somella lähdetään hankkimaan liiketoiminnallisia tuloksia. Klikit, kommentit ja konversiot kertovat kaikki omaa tarinaansa. Näitä tietoja yhdistelemällä on mahdollista hahmottaa omasta tekemisestään kokonaiskuva sekä mitata sisältöjen aitoa tehokkuutta, tuloksia ja kiinnostavuutta.

Uusin ihastukseni somessa on maksettu mainonta. Moni somen parissa työskentelevä on sponsoroinut julkaisujaan, mutta maksullisen mainonnan tekeminen on taas askel eteenpäin. Tarkka suunnittelu, kohdentaminen, aikataulutus ja budjetointi tuottavat parhaillaan brändille ja tuotteelle kustannustehokkaasti erinomaisia tuloksia.

Gradua kirjoittaessani toinen ohjaajistani uumoili, että minusta tulee vielä opettaja. Toinen taas näki minussa tulevan konsultin. Muistaakseni naurahdin molemmille ennustuksille ajatuksissani, sillä en itse nähnyt omia vahvuuksiani. Nyt työelämässä olen huomannut, että kouluttaminen, sparraaminen ja innostaminen on itselleni luontevaa ja mieluisaa. Kun siis minulta kysyttiin, että haluaisinko Hurja Mediassa tehdä myös valmennuksia, oli vastaukseni luonnollisesti: “Ehdottomasti!”.

Ensimmäinen viikkoni Hurja Mediassa on edennyt vauhdikkaasti. Olen päässyt tutustumaan mielettömän mielenkiintoisiin projekteihin, valmentamaan sekä työskentelemään huipputiimin kanssa. Seuraavina viikkoina luvassa on #someaamupaloja, pian Helsingissä starttaava Some-akatemia sekä roppakaupalla sisältöjä ja kamppiksia.

Odotan innolla, että pääsemme pian tapaamaan näissä inspiroivissa merkeissä ja pohtimaan miten teidän yrityksenne pystyy tehokkaasti hyödyntämään somea :-)

Aurinkoisin terveisin

Nana

29.8.2016

Hurja Media Oy | Y-tunnus: 2661687-4

Top